۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند! نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند نام «استقلال خلیج فارس» رای می‌آورد؟ اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری نارضایتی ترابی از پستش در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش
سرخط خبرها

خدایی: این جوانان جسور باید برای المپیک بعدی حفظ شوند

  • کد خبر: ۷۸۲۹۶
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
خدایی: این جوانان جسور باید برای المپیک بعدی حفظ شوند
ارزیابی سرمربی مشهدی پیشین تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان از عملکرد این تیم در رقابت‌های جهانی روسیه را بخوانید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرمربی پیشین تیم‌ملی جوانان درباره عملکرد درخشان تیم‌ملی جوانان در رقابت‌های جهانی روسیه گفت: به‌نظرم این جوانان کشتی‌های خیلی خوبی گرفتند و در بیشتر کشتی‌ها حریفان روس و آمریکا را شکست دادند. این نوید خوبی برای تیم‌ملی بزرگ‌سالان خواهد بود که به آینده امیدوار باشیم. هم جوانان ما و هم جوانان آن‌ها عمدتا به‌زودی عضو تیم‌ملی بزرگ‌سالان کشورشان می‌شوند. نکته مهمی که خیلی می‌شود رویش فکر کرد، این بود که ملی‌پوشان جوان کشتی آزاد، برخلاف تیم‌ملی بزرگ‌سالان در المپیک، تقریبا از لحاظ بدنی کم نیاوردند و تا ثانیه‌های آخر مبارزه کردند و روحیه جنگندگی و میل به پیروزی در آن‌ها مشهود بود.

 

به‌نظر می‌رسد تمرین کشتی‌گیران جوان با بزرگ‌سال در اردوی تیم‌ملی و اردو‌های کمتر نسبت به تیم بزرگ‌سالان تأثیرگذار بوده است. مجید خدایی افزود: وقتی کشتی‌گیران به اردوی ملی می‌آیند و برنامه تمرینی عوض می‌شود، ممکن است به کشتی‌گیر لطمه بزند و سبک جدید تمرینی با سیستم بدنی کشتی‌گیر سازگار نباشد. کشتی‌گیری که به اردوی بزرگ‌سالان می‌رسد، حدود ۱۰ سال در باشگاهش تمرین کرده تا به اینجا رسیده است و آنجا یک‌دفعه شیوه تمرینش عوض می‌شود. این تغییری است که بعضی بدن‌ها به آن جواب مثبت می‌دهد و بعضی هم جواب منفی.

 

الان نتایج جوانان جهان نشان می‌دهد اردوی کوتاه‌مدت و تمرین در باشگاه‌ها می‌تواند برای کشتی ما مفید باشد. البته ما امسال تیم جوانان بسیار خوبی داشتیم که مثلا رحمان عموزاد مسابقات جهانی بزرگ‌سالان را تجربه کرده بود یا محمد نخودی و عرفان الهی و فیروزپور و تنی چند از کشتی‌گیران در لیگ کشتی بزرگ‌سالان تجربه کسب کرده بودند. از طرفی تعدادی از نفرات این تیم از رده نوجوانان خوب کار کرده و مدال‌آور بوده‌اند و حالا باتجربه شده‌اند.

 

سرمربی پیشین تیم‌ملی آزاد جوانان در خاتمه گفت: کسب ۵ مدال طلا و نیمی از طلا‌های توزیع‌شده در جوانان جهان از سوی کشتی‌گیران کشورمان و این قهرمانی افتخار بزرگی است و من فکر می‌کنم اولین‌بار است که این تعداد مدال در جوانان جهان کسب کردیم. این نشان می‌دهد که دلاورمردان ما خوب کشتی گرفتند. ما در چند کشتی در ثانیه‌های آخر برنده شدیم و این از روحیه جنگندگی کشتی‌گیران ما نشان دارد. امیدواریم این جوانان حفظ شوند. این نفرات خودشان را به‌عنوان یک چهره به کشتی ایران نشان دادند و وظیفه فدراسیون مراقبت از این نفرات است تا در المپیک بعدی برای ما افتخارآفرین باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->